вівторок, 7 липня 2015 р.

Відеоелементи та конспект уроку математики у 4 класі з використанням мультимедійної дошки.


"Математична мандрівка"

Множення шести та ділення на шість.

Відеоелементи уроку математики у 4 класі з використанням мультимедійної дошки. 





Конспект уроку

Тема: Математична мандрівка. Множення шести і ділення на шість.


Мета: навчальна – вивчити табличку множення шести та табличку ділення на 6, повторення переставної властивості множення та взаємозв’язку дії множення з дією ділення; закріплення часових уявлень та вміння користуватись годинником;

корекційно – розвиваюча – розвивати і корегувати логічне мислення, довільну увагу, аналітико-синтетичні вміння порівнювати, спів ставляти;

виховна – виховувати активність, взаємопідтримку, командний дух.


Обладнання:


  • мультимедійна дошка, комп’ютер;
  • музична таблиця множення із серії «Школа Професора Крейдера»

  • матеріали з клекцій «Школа Вовка Панаса» «Математика, 2 частина», перший рівень, автор методики Людмила Слободянюк, «Garbuz. Studio».






Хід уроку:

І. Загально – корекційний етап.
1. Організаційна підготовка .
2. Нервово-психологічна підготовка.
    • Мобілізація уваги.
- Сьогодні у нас незвичайний урок, бо ми помандруємо у чарівний світ математичних пригод.
3. Організація робочого місця.
ІІ. Основний етап.
1.Пропедевтична частина ( дидактична підготовка).
    • Вправа на заміну прикладів на додавання прикладами на множення.
- Підняти якір! Ми вирушаємо у далеке плавання Математичним океаном. Що там за безлад? Матроси не можуть підняти якір, бо на ньому висять приклади із додаванням числа 6. Друзі, слід терміново замінити приклади з додаванням на приклади з множенням. Знайдіть серед хвиль приклади на множення, лише тоді ми зможемо підняти якір.
    • Усна лічба
Музична табличка множення – поспівка таблиці множення 6.
  1. Повідомлення теми і мети.
Вітаю команду на палубі. На нас чекає нелегкий шлях. Попереду багато математичних рифів, бурь і штормів. Ми вивчимо таблицю множення 6 та утворимо з неї таблицю ділення на 6; повторимо, як користуватись годинником; розв’яжемо багато задач. Отож – щасливого плавання!!
  1. Формуюча частина.
  • Вправа на закріплення переставної властивості множення.
- Якір піднято! Тримаємо курс на порт острова Годинникового. А тим часом наловімо чарівної риби. Закидаємо вудило. На кожній спійманій рибині є приклад на множення числа 6. Рибку кладіть у те відро, на якому написаний вірний добуток, а якщо правильного добутку нема, то відпускайте її у океан.
- Пригадаймо, чи зміниться добуток, якщо ми переставимо множники місцями? Звісно, ні! Ми ж знаємо властивість множення: від перестановки множників добуток не міняється.
  • Робота біля дошки і в зошитах. Розв’язування прикладів на дві дії різного ступеня в межах 100.
- Ми зовсім забули про головне. Ми не маємо назви нашого корабля, а бувалі моряки кажуть : «Як судно назвеш – так на ньому попливеш». Її ми зможемо розшифрувати за допомогою спеціального розшифровувального пристрою і, звичайно ж, своїх знань і вмінь розв’язувати приклади:

6*7+45 Т
6*2:3 Е
50-8*6 І
6*4-18 Р
6*8-6*5 В









18


2

87

4

6


  • Завдання на заміну прикладів на множення прикладами на ділення.
- Ми прибуваємо до порту острова Годинникового! Щоб спуститися по трапу на берег, потрібно приклади на множення замінити прикладами на ділення.
6*2=12 12:6=2
6*3=18 18:6=3
6*4=24 24:6=4
6*5=30  30:6=5
6*6=36  36:6=6
6*7=42  42:6=7
6*8=48  48:6=8
6*9=54  54:6=9
  • Фізкультхвилинка.
Раз, два –ми пірнаєм,
Три , чотири – виринаєм,
П’ять, шість – попливли
Сім, вісім – дружно ми.
Дев’ять, десять – покрутились
І за парти дружно всілись.
  • Завдання на співвідношення часових величин «Від доби до секунди».
- У цьому дивному порту нас не хочуть випустити на берег, аж доки ми не продемонструємо свої знання, часові знання. Нам треба знайти співвідношення між одиницями часу: переставити записи у правому стовпці таким чином, щоб у кожному рядку можна було поставити знак «=».
1 рік 60 хв
1 місяць 12 місяців
1 тиждень 24 год
1 доба 60 с
1 година 28(29), 30, 31 день
1 хвилина 7 днів
  • Вправи з годинником:
  1. - Злий чаклун викрав у мешканців острова годинникового всі стрілки і числа від годинників. І жителі не знають котра година.
- Розставте числа на годиннику.
  1. - Хоч і числа є, але без стрілок. Допомогти погодилися Зайчик, Равлик і Їжачок. Зайчик бігає найшвидше, доки Їжачок минає одну позначку, то Зайчик пробігає повне коло. А коли навіть Їжачок проходить повне коло, то Равлик проповзає лише від одного числа до іншого.
- Поставте замість звірів стрілки: годинну, хвилинну, секундну.
  1. - Мешканці дякують за допомогу і гостинно запрошують відвідати музей годинників.
- Які годинники ви тут бачите? (пісочний, настінний, настільний - будильник)
- Де їх використовують?
  1. Для вас є ще кілька завдань: поставте під кожним годинником час який він показує.
  • Завдання на порівняння величин.
- Наш корабель піднімає вітрила. Далі по курсу – порт острова Порівняльний. Але що це? Бачу попереду небезпеку. Прямо по курсу – айсберг. Щоб минути його, потрібно швиденько виконати завдання які на ньому написані: розставте знаки «<», «>», «=».
1 місяць 1 рік
1 тиждень 7 днів
1 доба 1 місяць
48 см 5 дм
1год 70 хв
10см 2 дм
5дм 32 см
65 см 1 м
4. Закріплення вивченого матеріалу
  • Розв’яжіть тестові завдання:
- Замініть приклад на додавання прикладом на множення 6+6+6+6+6+6+6+6:
а) 6*6
б) 6*8
в) 6+8
- З прикладу на множення 4*6=24 складіть приклади на ділення:
а) 6:4=24, 24:4=5
б) 24:4=6, 24:6=6
в) 24:6=4, 24:4=6
- Виберіть найточніший варіант: 1 місяць =…
а) 30, 31 день
б) 28(29), 30 днів
в) 28(29), 30, 31 день
- Скільки хвилин у 1 год 45 хв 60 с
а) 106 хв
б) 61 хв
в) 105 хв
- Котру голину показує годинник?
а) 11.10
б) 9.50
в) 10.50
- Наскільки година більша від півгодини.
а) на 50 хв
б) на 1 год
в) на 30 хв
- Обчисли 12:6+18:6
а) 4
б) 5
в) 6
  • Розв’яжіть задачу: Утрьох відрах 27 рибин. Скільки рибин у шести таких відрах?
  • Запишіть вираз: зменшуване 42, а від’ємник є часткою чисел 12 і 6.
ІІІ. Заключний етап.
    1. Підведення підсумків, оцінювання.
  1. Релаксація.
Гімнастика для очей «Маятник».
Вчитель пропонує учням закрити і зробити кілька колових рухів голови. Потім відкрити очі і подивитись на кінчик носа та у вікно, якнайдалі.
    3. Приведення у порядок робочих місць.
    4. Створення установки на відпочинок.

Немає коментарів:

Дописати коментар