"Математична мандрівка"
Множення шести та ділення на шість.
Відеоелементи уроку математики у 4 класі з використанням мультимедійної дошки.
Конспект уроку
Тема: Математична мандрівка. Множення шести і ділення на шість.
Мета:
навчальна
– вивчити табличку множення шести та
табличку ділення на 6, повторення
переставної властивості множення та
взаємозв’язку дії множення з дією
ділення; закріплення часових уявлень
та вміння користуватись годинником;
корекційно
– розвиваюча
– розвивати і корегувати логічне
мислення, довільну увагу, аналітико-синтетичні
вміння порівнювати, спів ставляти;
виховна –
виховувати активність, взаємопідтримку,
командний дух.
Обладнання:
- мультимедійна дошка, комп’ютер;
- музична таблиця множення із серії «Школа Професора Крейдера»
- матеріали з клекцій «Школа Вовка Панаса» «Математика, 2 частина», перший рівень, автор методики Людмила Слободянюк, «Garbuz. Studio».
І. Загально
– корекційний етап.
1.
Організаційна підготовка .
2. Нервово-психологічна підготовка.
- Мобілізація уваги.
- Сьогодні у нас незвичайний
урок, бо ми помандруємо у чарівний світ
математичних пригод.
3.
Організація робочого місця.
ІІ.
Основний етап.
1.Пропедевтична частина ( дидактична
підготовка).
- Вправа на заміну прикладів на додавання прикладами на множення.
-
Підняти якір!
Ми вирушаємо у далеке плавання Математичним
океаном. Що там за безлад? Матроси не
можуть підняти якір, бо на ньому висять
приклади із додаванням числа 6. Друзі,
слід терміново замінити приклади з
додаванням на приклади з множенням.
Знайдіть серед хвиль приклади на
множення, лише тоді ми зможемо підняти
якір.
- Усна лічба
Музична
табличка множення – поспівка таблиці
множення 6.
- Повідомлення теми і мети.
Вітаю
команду на палубі. На нас чекає нелегкий
шлях. Попереду багато математичних
рифів, бурь і
штормів. Ми вивчимо таблицю множення 6
та утворимо з неї таблицю ділення на 6;
повторимо, як користуватись годинником;
розв’яжемо багато задач. Отож – щасливого
плавання!!
- Формуюча частина.
- Вправа на закріплення переставної властивості множення.
- Якір піднято! Тримаємо курс на
порт острова Годинникового. А тим часом
наловімо чарівної риби. Закидаємо
вудило. На кожній спійманій рибині є
приклад на множення числа 6. Рибку кладіть
у те відро, на якому написаний вірний
добуток, а якщо правильного добутку
нема, то відпускайте її у океан.
-
Пригадаймо, чи
зміниться добуток, якщо ми переставимо
множники місцями? Звісно, ні! Ми ж знаємо
властивість множення: від перестановки
множників добуток не міняється.
- Робота біля дошки і в зошитах. Розв’язування прикладів на дві дії різного ступеня в межах 100.
-
Ми зовсім забули
про головне. Ми не маємо назви нашого
корабля, а бувалі моряки кажуть : «Як
судно назвеш – так на ньому попливеш».
Її ми зможемо розшифрувати за допомогою
спеціального розшифровувального
пристрою і, звичайно ж, своїх знань і
вмінь розв’язувати приклади:
6*7+45
Т
6*2:3
Е
50-8*6
І
6*4-18
Р
6*8-6*5
В
18
2
87
4
6
- Завдання на заміну прикладів на множення прикладами на ділення.
- Ми прибуваємо до порту острова
Годинникового! Щоб спуститися по трапу
на берег, потрібно приклади на множення
замінити прикладами на ділення.
6*2=12
12:6=2
6*3=18
18:6=3
6*4=24
24:6=4
6*5=30
30:6=5
6*6=36
36:6=6
6*7=42
42:6=7
6*8=48
48:6=8
6*9=54
54:6=9
- Фізкультхвилинка.
Раз,
два –ми пірнаєм,
Три
, чотири –
виринаєм,
П’ять,
шість – попливли
Сім,
вісім – дружно ми.
Дев’ять,
десять – покрутились
І
за парти дружно всілись.
- Завдання на співвідношення часових величин «Від доби до секунди».
- У цьому дивному порту нас не
хочуть випустити на берег, аж доки ми
не продемонструємо свої знання, часові
знання. Нам треба знайти співвідношення
між одиницями часу: переставити записи
у правому стовпці таким чином, щоб у
кожному рядку можна було поставити знак
«=».
1
рік
60 хв
1
місяць
12 місяців
1
тиждень
24 год
1
доба
60 с
1
година
28(29), 30, 31 день
1
хвилина
7 днів
- Вправи з годинником:
- - Злий чаклун викрав у мешканців острова годинникового всі стрілки і числа від годинників. І жителі не знають котра година.
-
Розставте
числа на годиннику.
- - Хоч і числа є, але без стрілок. Допомогти погодилися Зайчик, Равлик і Їжачок. Зайчик бігає найшвидше, доки Їжачок минає одну позначку, то Зайчик пробігає повне коло. А коли навіть Їжачок проходить повне коло, то Равлик проповзає лише від одного числа до іншого.
-
Поставте
замість звірів стрілки: годинну, хвилинну,
секундну.
- - Мешканці дякують за допомогу і гостинно запрошують відвідати музей годинників.
-
Які годинники ви тут бачите? (пісочний,
настінний, настільний - будильник)
- Де
їх використовують?
- – Для вас є ще кілька завдань: поставте під кожним годинником час який він показує.
- Завдання на порівняння величин.
-
Наш корабель піднімає вітрила. Далі по
курсу – порт острова Порівняльний. Але
що це? Бачу попереду небезпеку. Прямо
по курсу – айсберг. Щоб минути його,
потрібно швиденько виконати завдання
які на ньому написані: розставте знаки
«<»,
«>»,
«=».
1
місяць 1 рік
1
тиждень 7 днів
1
доба 1 місяць
48
см 5 дм
1год
70 хв
10см
2 дм
5дм
32 см
65
см 1 м
4.
Закріплення
вивченого матеріалу
- Розв’яжіть тестові завдання:
-
Замініть приклад на додавання прикладом
на множення 6+6+6+6+6+6+6+6:
а)
6*6
б)
6*8
в)
6+8
-
З прикладу на множення 4*6=24 складіть
приклади на ділення:
а)
6:4=24, 24:4=5
б)
24:4=6, 24:6=6
в)
24:6=4, 24:4=6
-
Виберіть найточніший варіант: 1 місяць
=…
а)
30, 31 день
б)
28(29), 30 днів
в)
28(29), 30, 31 день
-
Скільки хвилин у 1 год 45 хв 60 с
а)
106 хв
б)
61 хв
в)
105 хв
-
Котру голину показує годинник?
а)
11.10
б)
9.50
в)
10.50
-
Наскільки година більша від півгодини.
а)
на 50 хв
б)
на 1 год
в)
на 30 хв
-
Обчисли 12:6+18:6
а)
4
б)
5
в)
6
- Розв’яжіть задачу: Утрьох відрах 27 рибин. Скільки рибин у шести таких відрах?
- Запишіть вираз: зменшуване 42, а від’ємник є часткою чисел 12 і 6.
ІІІ.
Заключний етап.
1. Підведення підсумків, оцінювання.
- Релаксація.
Гімнастика
для очей «Маятник».
Вчитель
пропонує учням закрити і зробити кілька
колових рухів голови. Потім відкрити
очі і подивитись на кінчик носа та у
вікно, якнайдалі.
3. Приведення у порядок робочих
місць.
4. Створення установки на
відпочинок.
Немає коментарів:
Дописати коментар