Тема: Написання великої букви «Ґ»
Мета:
навчальна
– вчити дітей правильно писати велику
букву «Ґ», поєднувати її на письмі з
іншими буквами, закріпити навички
написання рядкової «ґ»та поєднувати
її з іншими буквами;
корекційно
– розвиваюча
– розвивати дрібну моторику, навички
письма та поставу під час письма; довільну
увагу, мимовільну та зорову пам'ять,
аналітико-синтетичні вміння порівнювати,
співставляти; розвивати фонемний слух,
корегувати звуковимову;
виховна –
виховувати охайність, уважність (як
рису характеру).
Обладнання:
- мультимедійна система (проектор, екран, комп'ютер);
- сюжетний малюнок;
- набір малюнків з написами та аналогічні їм роздільні елементи згідно методики Домана;
- елементи мультиплікаційної стрічки «Ґудзик» із серії «Веселі каруселі»;
- ілюстративна картка з написанням буки;
- робочі картки з друкованою основою;
- робочі зошити, ручки;
- дошка.
І. Загально – корекційний етап.
1. Організаційна підготовка .
2.Нервово-психологічна підготовка.
- Мобілізація уваги.
- Відгадування загадки.
Я
маленький
і
кругленький,
На
одежі
я
завжди,
Мене
в
петлю
вставляють
- Демонстрація ґудзиків.
- Якого кольору ґудзики?
- Якої форми ґудзики?
- Організація робочого місця.
ІІ. Основний етап.
1.Пропедевтична частина ( дидактична
підготовка).
- Вступна бесіда.
Що
за Ґвалт зчинився
На
подвір'ї
зранку?
Загубила
ґудзик
Ґава
біля
ґанку.
- Давайте допоможемо
Гаві знайти ґудзик.
- Якого кольору у
Гави ґудзик загубився? А якої форми?
-
Чи
знаєте, що означають слова
– ґвалт,
ґава, ґудзик, ґанок:
- ґвалт (крик, шум, гам),
- ґава (птах),
- ґудзик (застібка),
- ґанок(невелика прибудова при вході).
- Робота з малюнками за методикою Домана
- Ось наша Ґава і Ґудзик, який вона загубила. А ось той ґанок, де сталась пригода.
Ґава Ґудзик
Ґанок
- Пальчикова гімнастика.
- Тренуймо пальчики малята, щоб букви гарно нам писати.
- Давайте покажемо ґаву:
як ґава хитає головкою, відкриває
дзьобик коли їсть, а як летить.
- Каліграфічна хвилинка. Написання рядкової «ґ».
-
Пишемо паличку
із заокругленням внизу справа, ведемо
знизу від нижньої рядкової лінії догори
до верхньої рядкової лінії і на завершення
– хвилька, наче задертий догори носик.
2. Повідомлення теми і мети.
- Ви знаєте що букви бувають
великі й малі. Сьогодні ми продовжимо вчитись
писати букву «ґ», але вже велику.
3.Формуюча частина
- Аналіз букви що вивчається
-
Давайте уважно роздивимось велику та
малу
букви
«Ґ, ґ»)
Порівняємо
ці
літери,
які
вони
за
формою
(за
формою
однакові),
а
за
розміром?
(Різні)
- Показ вчителем написання букви « Ґ » по елементах на дошці з коментарем.
-
Починаємо писати паличку із заокругленням
внизу справа на нижній рядковій лінії
і ведемо знизу
догори до верхньої допоміжної лінії, і
на завершення така ж сама хвилька, наче
задертий догори носик.
- Виконання тренувальних вправ:
- Письмо в повітрі;
- Обведення букви по контуру;
- Самостійне написання букви в зошиті за коментарем вчителя.
Гуси
гучно
ґелґотали
—
Горобці
зерно
клювали.
Гуси
гонять
горобців,
Голубок
на
ґанок
сів.
1.
В.
п.:
основна
стійка,
ноги
нарізно,
руки
в
сторони.
1–4
—
хвилеподібні
рухи
руками.
2.
В.
п.:
основна
стійка.
1–4
—
нахили
тулуба
вперед:
прогнувшись,
руки
назад.
3.
В.
п.:
стійка
руки
в
сторони.
1–4
—
нахили
тулуба
вліво,
вправо.
4.
В.
п.:
основна
стійка.
1–4
—
присідання,
руки
вперед
і
повернення
у
В.
п.
- Самостійне написання вивченої букви.
- Написання складів з буквою у картці з друкованою основою
5. Закріплення вивченого матеріалу.
- Продовження роботи над змістом вірша І. Січовика
Що
за Ґвалт зчинився
На
подвір'ї
зранку?
Загубила
ґудзик
Ґава
біля
ґанку.
З
дерева
за
нею
Ґедзь
спостерігав
І
порадив
ґаві
Не
ловити
ґав.
- Словникова робота.
-
Чи
знаєте, що означає слово
– ґедзь
(комаха схожа на велику муху)
- Робота над фразеологізмами.
-
А що означає вислів «ловити
ґав»? — бути неуважним.
- Робота зі скоромовкою
Дві
ґави
зранку
ходили
по
ґанку.
Ґави
шукали
на
ґанку
сніданку.
Та крихти від хліба горобчик
склював.
Бо
Ґавам
не слід було ловити ґав.
- давайте спробуємо
повторити перший рядок скоромовки.
- Продовження роботи з картинками за методикою Домана
- - Ось наша Ґава і Ґудзик, який вона загубила. А ось той ґанок, де сталась пригода.
- Хто правильно розставить слова
під малюнками.
ІІІ. Заключний етап.
- Підведення підсумків, оцінювання.
- Релаксація.
Пропоную
вашій увазі переглянути мультфільм про ґудзик.
- Приведення у порядок робочих місць.
- Створення установки на відпочинок.
Немає коментарів:
Дописати коментар