четвер, 29 жовтня 2015 р.

Виготовлення аплікації з рослинного матеріалу «Золота рибка»

Міні- проект

"Золота рибка в акваріумі"

Даний урок сплановано у вигляді міні-проекту, що складався з кількох етапів.
Напередодні уроку художньої праці, учні мали можливість спостерігати за рибками в акваріумі, який знаходиться в кабінеті географії. Милуючись красою золотих рибок, діти дізнались багато цікавого про їх походження та різновиди. Після завершення уроку учні охоче порівнювали свої роботи із справжніми золотими рибками в акваріумі.
Мета: навчальнаознайомити учнів із способом виготовлення аплікації з листків, з домальовуванням дрібних деталей, для завершеності образу; формувати образне бачення композиції;
корекційнорозвиваючарозвивати художнє зорове сприймання, творчу уяву, дрібну моторику;
виховнавиховувати естетичний смак, відчуття прекрасного.


Обладнання: сторінки з альбому В.П.Ждана « Заняття з художньої праці» (с.55, 56), діапроектор, слайди до казки О.С.Пушкіна «Золота рибка», магнітофон, касета із записом укр. нар. пісні «Танцювали риба з раком».

Хід уроку:
І. Загально – корекційний етап.
  1. Організаційна підготовка .
  2. Нервово-психологічна підготовка.
    • Мобілізація уваги:
- Прослухайте вірш Г.Чубач і скажіть про кого в ньому йдеться:
Рак ранесенько проснувся,
В черевики гарні взувся
І без тата, і без мами
Прогулявся між корчами.
Срібна рибка пропливала,
Вона рака не впізнала.
Рак розсердився, роззувся
І додому повернувся.
- А хто з вас, діти, бачив живого рака? Якого він кольору? (Темно-зеленого, майже чорного.)
- А коли рак буває червоним? (Коли зварений.)
- А якого кольору рибка?
- Де живуть раки? Рибки?
  1. Організація робочого місця.
  • Що у вас на партах? (Кольоровий картон, клей, ножиці, сухе листя).
  • Де повинні бути ножиці і клей? (Справа)
  • Чи можна безпотреби брати ножиці? Чи можна гратися ножицями, розмахувати ними? Чому?
  • Що може статися, якщо неправильно користуватися ножицями? (Можна поранити себе, і когось біля себе.)
  • Чи можна відкручувати і витискати клей, коли нема потреби?
  • Що може статись? (Можна розлити клей, вимазати себе і інших.)
  • В чому лежать листочки?
  • Нахай листочки залишаються у цих коробках, бо інакше можуть порозсипатися і поламатися, бо сухе листячко є дуже крихким.
ІІ. Основний етап.
  1. Пропедевтична частина ( дидактична підготовка).
  • Вступна бесіда.
- Всі ви, напевно, знаєте казку «Золота рибка», яку написав російський поет Олександр Сергійович Пушкін. Про кого йдеться у казці?
- Щоб вам легше було пригадати цю казку, ми подивимось слайди.
  • Демонстрація слайдів.
Вчитель демонструє слайди, діти відтворюють сюжет казки.
  • Які головні герої у цій казці?
  • А хто вам сподобався найбільше? Чому?
  1. Повідомлення теми і мети.
- Сьогодні ми виготовимо з вами аплікацію, яку так і назвемо «золота рибка».
  1. Формуюча частина.
  • Аналіз кольору.
  • Якого кольору у вас на партах картон? (Синього.) Як ви думаєте, чому?
  • Де живе рибка?
  • А якого кольору сама рибка?
  • Погляньте на ваші листочки, адже вони теж, мов золоті.
  • Аналіз форми.
Вчитель виставляє плакати.
  • Уважно роздивіться цих прекрасних рибок. З яких частин складається їх тіло? (Тулуб з головою, хвостик, поплавці.)
  • Якої вони форми? З яких листків виготовлені?
  • А які листочки у ваших коробочках?
  • Покажіть листочки, з яких можна зробити тулуб; хвіст ; поплавки?
  • Складання плану роботи. Демонстрація виконання.
  • Спочатку потрібно підібрати листочки для всіх частин, з яких складається рибка.
  • Листочки розміщуємо на картоні так, щоб вийшла гарна рибка.
  • Ножиці використовуємо лише тоді, коли потрібно відрізати пагінчик від листочка.
  • Лише тоді намазуємо частини рибки клеєм і прикладаємо їх у вже визначені місця і легенько розгладжуємо. Клею потрібно давати дуже трошечки, бо зайвий клей розтечеться по картоні і зіпсує усю композицію.
  • Якщо все ж таки клею виявилось забагато, то витираємо його ганчіркою.
  • Що ще нам залишилось?
  • Тепер беремо фломастер і проводимо напівкруглу лінію, яка умовно розділяє голову та тулуб. В частині голови домальовуємо очко і ротик.
  1. Фізкультхвилинка:
Раз, два – ми пірнаєм,
Три, чотири – виринаєм,
Ну а потім що є сили
Ми до берега поплили.
  1. Практична частина.
  • Повторення послідовності виконання роботи (за складеним планом).
  • Повторення правил безпеки (поводження з ножицями і клеєм).
  • Самостійна робота.
ІІІ. Заключний етап.
  1. Релаксація. Гра «Оплески».
Сидячи за партами, учні виконують вправи:
  • Плесніть спочатку у свої долоні, а поті у долоні сусіда. (Проробляють кілька разів під рахунок вчителя.)
  • Потягування з протягнутими вгору руками.
  1. Підведення підсумків, оцінювання.
  • Що робили на уроці?
  • З чого виготовляли рибку?
  • В якій послідовності виконували роботу?
  • З якої казки прийшла до нас Золота рибка?
  • Яке бажання ви загадаєте своїй Золотій рибці?
  1. Приведення у порядок робочих місць.
  2. Створення установки на відпочинок.
Слухання укр. нар. пісні «Танцювали риба з раком».
____________________________________

Захоплююче й весело пройшов урок, метою якого було ознайомлення учнів із способом виготовлення аплікації з листків з домальовуванням дрібних деталей, для завершеності образу, та формування образного бачення композиції; розвиток художнього зорового сприйняття та творчої уяви, виховання естетичних смаків та відчуття прекрасного. Особливо зворушливим був момент уроку, де діти висловлювали свої бажання, які б вони хотіли загадатиЗолотій рибці. І хоч діти по-різному висловлювались, проте бажання виявилось єдиним - про мир в Україні і в цілому світі.

Урок з художньої праці “Золота рибка в акваріумі” було проведено в рамках Тижня початкової школи “Мандрівка країною знань!”. Даний міні-проект "Золота рибка в акваріумі" став одним із елементів загальношкульного екологічного кореційно-дослідницького проекту “Золота рибка”, започаткованого старшим вихователем Ціхоцькою Галиною Романівною.







Немає коментарів:

Дописати коментар