Міні- проект
"Золота рибка в акваріумі"
Даний урок сплановано у вигляді міні-проекту, що складався з кількох етапів.Напередодні уроку художньої праці, учні мали можливість спостерігати за рибками в акваріумі, який знаходиться в кабінеті географії. Милуючись красою золотих рибок, діти дізнались багато цікавого про їх походження та різновиди. Після завершення уроку учні охоче порівнювали свої роботи із справжніми золотими рибками в акваріумі.
Мета:
навчальна
– ознайомити
учнів
із
способом
виготовлення
аплікації
з
листків,
з
домальовуванням
дрібних
деталей,
для
завершеності
образу;
формувати
образне
бачення
композиції;
корекційно
– розвиваюча
– розвивати
художнє
зорове
сприймання,
творчу
уяву, дрібну моторику;
виховна
– виховувати
естетичний
смак,
відчуття
прекрасного.
Обладнання:
сторінки
з альбому В.П.Ждана « Заняття з художньої
праці» (с.55, 56), діапроектор, слайди до
казки О.С.Пушкіна «Золота рибка»,
магнітофон, касета із записом укр. нар.
пісні «Танцювали риба з раком».
Хід уроку:
І. Загально –
корекційний етап.
- Організаційна підготовка .
- Нервово-психологічна підготовка.
- Мобілізація уваги:
- Прослухайте вірш
Г.Чубач і скажіть про кого в ньому
йдеться:
Рак ранесенько
проснувся,
В черевики гарні
взувся
І без тата, і без мами
Прогулявся між
корчами.
Срібна рибка
пропливала,
Вона рака не впізнала.
Рак розсердився,
роззувся
І додому повернувся.
- А коли рак буває
червоним? (Коли зварений.)
- А якого кольору
рибка?
- Де живуть раки?
Рибки?
- Організація робочого місця.
- Що у вас на партах? (Кольоровий картон, клей, ножиці, сухе листя).
- Де повинні бути ножиці і клей? (Справа)
- Чи можна безпотреби брати ножиці? Чи можна гратися ножицями, розмахувати ними? Чому?
- Що може статися, якщо неправильно користуватися ножицями? (Можна поранити себе, і когось біля себе.)
- Чи можна відкручувати і витискати клей, коли нема потреби?
- Що може статись? (Можна розлити клей, вимазати себе і інших.)
- В чому лежать листочки?
- Нахай листочки залишаються у цих коробках, бо інакше можуть порозсипатися і поламатися, бо сухе листячко є дуже крихким.
ІІ. Основний етап.
- Пропедевтична частина ( дидактична підготовка).
- Вступна бесіда.
- Всі ви, напевно,
знаєте казку «Золота рибка», яку написав
російський поет Олександр Сергійович
Пушкін. Про кого йдеться у казці?
- Щоб вам легше було
пригадати цю казку, ми подивимось слайди.
- Демонстрація слайдів.
Вчитель демонструє
слайди, діти відтворюють сюжет казки.
- Які головні герої у цій казці?
- А хто вам сподобався найбільше? Чому?
- Сьогодні ми
виготовимо з вами аплікацію, яку так і
назвемо «золота рибка».
- Формуюча частина.
- Аналіз кольору.
- Якого кольору у вас на партах картон? (Синього.) Як ви думаєте, чому?
- Де живе рибка?
- А якого кольору сама рибка?
- Погляньте на ваші листочки, адже вони теж, мов золоті.
- Аналіз форми.
Вчитель виставляє
плакати.
- Уважно роздивіться цих прекрасних рибок. З яких частин складається їх тіло? (Тулуб з головою, хвостик, поплавці.)
- Якої вони форми? З яких листків виготовлені?
- А які листочки у ваших коробочках?
- Складання плану роботи. Демонстрація виконання.
- Спочатку потрібно підібрати листочки для всіх частин, з яких складається рибка.
- Листочки розміщуємо на картоні так, щоб вийшла гарна рибка.
- Ножиці використовуємо лише тоді, коли потрібно відрізати пагінчик від листочка.
- Лише тоді намазуємо частини рибки клеєм і прикладаємо їх у вже визначені місця і легенько розгладжуємо. Клею потрібно давати дуже трошечки, бо зайвий клей розтечеться по картоні і зіпсує усю композицію.
- Якщо все ж таки клею виявилось забагато, то витираємо його ганчіркою.
- Що ще нам залишилось?
- Тепер беремо фломастер і проводимо напівкруглу лінію, яка умовно розділяє голову та тулуб. В частині голови домальовуємо очко і ротик.
- Фізкультхвилинка:
Раз, два – ми пірнаєм,
Три, чотири – виринаєм,
Ну а потім що є сили
Ми до берега поплили.
- Практична частина.
- Повторення послідовності виконання роботи (за складеним планом).
- Повторення правил безпеки (поводження з ножицями і клеєм).
- Самостійна робота.
- Релаксація. Гра «Оплески».
Сидячи за партами,
учні виконують вправи:
- Плесніть спочатку у свої долоні, а поті у долоні сусіда. (Проробляють кілька разів під рахунок вчителя.)
- Потягування з протягнутими вгору руками.
- Підведення підсумків, оцінювання.
- Що робили на уроці?
- З чого виготовляли рибку?
- В якій послідовності виконували роботу?
- З якої казки прийшла до нас Золота рибка?
- Яке бажання ви загадаєте своїй Золотій рибці?
- Приведення у порядок робочих місць.
- Створення установки на відпочинок.
Слухання укр. нар.
пісні «Танцювали риба з раком».
____________________________________
Захоплююче
й весело
пройшов урок,
метою якого
було ознайомлення
учнів із
способом виготовлення
аплікації з
листків з
домальовуванням
дрібних деталей,
для завершеності
образу, та
формування
образного бачення
композиції;
розвиток художнього
зорового сприйняття
та творчої
уяви, виховання
естетичних смаків
та відчуття
прекрасного.
Особливо зворушливим
був момент
уроку, де
діти висловлювали
свої бажання,
які б
вони хотіли
загадати “Золотій
рибці”.
І хоч
діти по-різному
висловлювались,
проте бажання
виявилось єдиним
- про
мир в
Україні і
в цілому
світі.
Урок з художньої праці “Золота рибка в акваріумі” було проведено в рамках Тижня початкової школи “Мандрівка країною знань!”. Даний міні-проект "Золота рибка в акваріумі" став одним із елементів загальношкульного екологічного кореційно-дослідницького проекту “Золота рибка”, започаткованого старшим вихователем Ціхоцькою Галиною Романівною.
Немає коментарів:
Дописати коментар