пʼятниця, 4 вересня 2015 р.

Сайт вчителя – це - візитна картка, яка розкриває професійну діяльність педагога. (Про створення особистих блогів педагогами)


 Формування єдиного освітнього інформаційного простору є одним із стратегічних завдань щодо розвитку системи освіти України та і в цілому світі. Фундаментом має бути інформаційна мережа, що охоплює всі ланки системи освіти, заклади, установи й органи управління ними та підготовлені користувачі.


Сучасні інструментальні засоби відкривають широкі перспективи для візуалізації та інтерактивності навчального процесу. Завдяки новому рівню інформаційного забезпечення стає можливим удосконалення методів освітньої діяльності, раціональне використання праці педагогів та адміністрації ЗНЗ.
В Україні реалізується національний проект "Відкритий світ" під патронатом Президента України та державна цільова програма інформатизації загальноосвітніх шкіл "Сто відсотків", що має бути реалізована до 2015 р. включно. На виконання даної програми стовідсоткового оволодіння вчителями загальноосвітніх навчальних закладів проведено навчання основам інформаційно-комунікаційних технологій кожного вчителя, незалежно від рівня його кваліфікації та рівня загальноосвітнього навчального закладу, ступеня, типу, форми власності закладу.
У кожній школі були проведені моніторинги компетентності вчителів у галузі інформаційно-комунікаційних технологій ЛОШППО забезпечило навчання на курсах Microsoft і Intel. А отже, всі педагоги володіють навичками використання ІКТ, як мінімум, на рівні "Початківець", вміють орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного суспільства.
Державна цільова програма інформатизації загальноосвітніх шкіл "Сто відсотків" також передбачає створення офіційних сайтів закладів освіти та педагогів. Метою створення офіційного сайту є представлення навчального закладу в глобальній мережі, формування його іміджу. Сайт вчителяце не тільки інформаційний ресурс, це - візитна картка, яка розкриває професійну діяльність педагога.

       Нині дедалі важливішим стає інформаційне представництво навчального закладу та педагогів в мережі Інтернет, що надає унікальний досвід використання новітніх технологій, поширює можливості опанування нових методик, збагачує регіональну освітню систему. Інновацією в школі стало впровадження Всеукраїнського проекту "1 компютер -1 учень", метою якого є прогнозування моделі навчального електронного середовища і створення необхідних соціальних, психологічних, педагогічних умов для опанування педагогами та учнями сучасних інформаційних технологій і розроблення методики їх використання в навчально-виховному процесі у цьому середовищі.
Стрімкий розвиток веб-технологій, що є невідємною ознакою часу, відкриває перед сучасними освітніми закладами значно ширші можливості самопрезентації та створення конкурентноспроможного іміджу. Вихід навчального закладу у «відкритий інформаційний простір» за допомогою технології веб-сайту дозволяє реалізувати принципи відкритості, доступності, демократичності навчання та принцип навчання впродовж життя.
Веб-сайт або просто сайт (англ. website, від webпавутина, siteмісце)це одна або сукупність веб-сторінок, доступних в Інтернеті, певний інформаційний ресурс, якому надано унікальну електронну адресу. Освітній сайтце низка взаємопов'язаних веб-сторінок, об'єднаних спільною тематикою, призначених для реалізації освітніх цілей. Сайт може бути розміщений у веб-просторі локальної чи глобальної мережі й дозволяє:
- оперативно здійснювати інформування користувачів незалежно від їхнього територіального розташування;
- повноцінно висвітлювати діяльність веб-ресурсу шляхом публікації новин, оголошень, наукових, методичних і практичних матеріалів;
- використовувати сучасні засоби спілкування (електронна пошта, інтерактивні конференції, форум) та ефективно організувати службу підтримки порталу;
- заохочувати педагогічних працівників та студентів до участі в Інтернет-олімпіадах, конкурсах, конференціях.
Одне слово, освітній веб-сайт ефективно сполучає в собі трансляційну, інформаційну, організаційну та власне навчальну функції.
Всі ми живемо в сучасному світі, користуємось сучасними досягненнями людства, працюємо в сучасній школі, а, отже, зобов'язані відповідати сучасним вимогам до педагога.
Сучасні вимоги до педагога висвітлені в Законі України «Про освіту»: «Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки в навчальних закладах середньої освіти».
Згідно із тим же Законом "Про освіту" "педагогічні та науково-педагогічні працівники зобовязані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру".
Сьогоднішня модель педагогічного працівника передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатись, бути в постійному творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються в щоденний педагогічній практиці.
Дуже важливо, щоб педагог зміг розгледіти, а інодівідчути здатність до творчості, вчасно дати поштовх, яких викликає бажання ступити вперед.
На сьогодні виникла необхідність у більш глибокому вивченні діяльності педагога з метою визначення рівня його професійної підготовки, компетентності, обєктивної оцінки його праці. Сьогодні педагоги повинні розуміти, що бути гарним професіоналом означає бути в постійному пошуку, зростанні, розвитку. Праця педагога відрізняється високою мобільністю, надзвичайною складністю, вимагає від нього глибоких і різнобічних наукових професійних знань, умінь, навичок, що становлять основу професійної компетентності. Підвищення професійної компетентності педагога - запорука успішного реформування системи освіти вцілому.

       Сучасний вчитель зобовязаний створювати щось нове у своїй особистій освітній системі, і брати успішні атрибути в інших представників педагогічного колективу. Сучасність, також,це і вміння бути в курсі останніх розробок в освітній сфері. Сучасністьце прагнення і бажання вчителя використовувати нові технології та активно впроваджувати їх у свою систему навчання. Сучасністьце і прогресивні погляди на глобальні проблеми суспільства і соціального життя, так як вчитель працює не тільки над розвитком конкретних умінь і навичок учня, але також і над їх адаптацією в нашому складному неоднозначному світі. Важлива якість педагога полягає в тому, щоб він був відкритим новому досвіду.
Відмінними рисами сучасного педагога, педагога-майстра є постійне самовдосконалення, самокритичність, ерудиція і висока культура праці. Ще в минулому столітті Ш. О. Амонашвілі: «Стати майстромце не самоціль, ця пристрасть має бути притаманна фаху педагога як невід'ємна властивість його любові до дітей».
Професійність педагога визначається його професійною придатністю; професійним самовизначенням; саморозвитком, тобто цілеспрямованим формуванням в собі тих якостей, які необхідні для виконання професійної діяльності.
Професійно обумовлені вимоги до вчителя в педагогіці виражаються термінами "професійна придатністьі "професійна готовність. Під професійною придатністю розуміють сукупність психічних і психофізіологічних особливостей людини, які необхідні для досягнення успіху в обраній професії. Під професійною готовністюпсихологічну, психофізіологічну, фізичну готовність (тобто професійну придатність) та науково-теоретичну і практичну підготовку педагога.
Провідне
місце в професіограмі педагога посідає спрямованість його особистості. Спрямованість особистості педагога це мотиваційна зумовленість його дій, вчинків, усієї поведінки конкретними життєвими цілями, джерелом яких є потреби та суспільні вимоги.
Професійне зростання педагога неможливий без самоосвітньої потреби. Саме це є однією з причин участі в навчальних, практичних семінарах, методоб'єднаннях, курсах підвищення кваліфікації.
Результат самоосвіти може мати різні форми представлення.
Традиційні форми: доповідь; виступ на семінарі; виступ на педагогічні раді; виступ на засіданні методичного обєднання; дидактичний матеріал; розробка пакету стандартного поурочного планування з теми чи групи тем; комплект дидактичного матеріалу з предмета; збірники практичних, контрольних робіт; розробка комплекту роздаткового матеріалу з предмета; розробка тематичних класних годин, батьківських зборів чи позакласних заходів; розробка пакету олімпіадного матеріалу для підготовки учнів; база даних питань і задач з предмета тощо.
Інноваційні форми: проект; розробка електронних уроків, посібників тощо; розробка пакету тестового матеріалу в електронних оболонках; створення особистої методичної чи предметної web-сторінки; створення електронної бібліотеки творів художньої літератури згідно програм тощо.
Блогодин із видів web-сторінки, яку легко створити та зручно користуватись. Тут ви можете ділитись власним доробком і лише таким чином ваш передовий педагогічний досвід може бути реально використаним широким педагогічним загалом. Тут ви можете накопичувати необхідні для роботи матеріали, адже у безмежному просторі інформації можна просуватися інтуїтивно або заблукати. Якщо людина не знає, до якої мети вона рухається, для неї жоден вітер не буде попутним(Л.А.Сенека). Тому дуже важливо зробити процес самоосвіти цілеспрямованим, усвідомленим, з обов'язковим відстежуванням впливу на розвиток учнів. Учитель має постійно здійснювати моніторинг особистої педагогічної діяльності, щоб прогнозувати і моделювати особистий розвиток. І в цьому у пригоді стане саме блог.
Чи потрібно створювати блог можна визначити задавши собі декілька питань:
  • Чи створюю я щось нове у своїй особистій освітній системі, і беру успішні атрибути в інших представників педагогічного колективу?
  • Чи є в курсі останніх розробок в освітній сфері?
  • Чи використовую нові технології та активно впроваджую їх у свою систему навчання?
  • Чи орієнтуюсь в прогресивних поглядах на глобальні проблеми суспільства і соціального життя, оскільки вчитель працює не тільки над розвитком конкретних умінь і навичок учня, але також і над їх адаптацією в нашому складному неоднозначному світі?
А чи можна назвати сучасним педагога який не займається самоосвітою нічому не вчиться, нічого не хоче і нічого йому не треба? Відповідь навіть не потрібно озвучувати.
Серед домінантних якостей сучасного педагога є інноваційний стиль науково-педагогічного мислення, готовність до створення нових цінностей і прийняття творчих рішень.
Якщо педагог прагне іти вногу з часом, прагне до саморозвитку, професійного самовдосконалення створення web-сторінки є просто необхідним, адже це засіб формування іміджу сучасного педагога.
Справжній педагог повинен не лише бути сучасним, а й працювати на майбутнє, випереджати свій час.
Що таке учитель-неук, ... , як не тінь без тіла, хмара без дощу, джерело без води, лампа без світла, отже, пусте місце . Ти удаєш із себе вчителятак учи або скинь із себе цю машкару. (Я.А.Коменський)
Я кажу вам: без прагнення до наукової роботи вчитель елементарної школи неминуче підпобає під владу трьох педагогічних демонів: механічності, рутинності, банальності. Він деревяніє, камяніє, опускається. (А.Дістервег)
Учитель може виховувати і навчати доти, допоки сам працює над своїм вихованням і освітою. (К.Д.Ушинський)


Джерела:


english.ucoz.com/broshura.doc






Немає коментарів:

Дописати коментар