середа, 29 липня 2015 р.

Методика пропедевтичної роботи з дітьми-аутистами - учнями молодших класів (За В. О. Сєднєєвою)

Пропедевтика з невербальними аутичними дітьми має подвійну мету: 

1. Формування фундаментальних загальнонавчальних навичок, спрямування уваги на вчителя, дидактичний матеріал, сидіння за партою тощо. 
2. Корекція несприятливих для навчального процесу форм поведінки. 
Робота в цей період проводиться з дитиною індивідуально. Важливим станом є розвиток потреби візуального контакту. Контакт очима дає змогу
навчити спрямовувати увагу на завдання, спостерігати за моделлю поведінки вчителя. Ні в якому разі не слід примушувати 
аутичну дитину дивитися в вічі! Розвивайте саме потребу в контакті. 

На наступному етапі роботи з формування комунікативних навичок використовуються два основі прийоми: 
1. Мовленнєвий тренінг, який охоплює вербальне розуміння та іменування експресивного мовлення. 
2. Мовленнєвий тренінг із використанням тестів, який називають тотальною, або синхронною комунікацією. 
В обох випадках початковою метою є засвоєння назв 5-6 предметів, дій, важливих у повсякденному житті. 

На наступному етапі можна зробити домашній альбом-щоденник. У ньому містяться картинки, слова, короткі речення, які мають відображати події, але не поведінку дитини. Учитель (вихователь) записує разом з дитиною, що було зроблено в будні дні, малює картинки та інше. 

У пропедевтичний період застосовують музичну та ритмічну стимуляції, які створюють базу для діагностичних взаємодій.

Немає коментарів:

Дописати коментар